تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین- بجنورد-سمانه محمدزاه ثانی: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ١١درصدی میزان سرمایه گذاری و رشد چهار درصدی اشتغال بخش کشاورزی استان طی سال گذشته خبر داد.

افزایش 11 درصدی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، عبدالله یوسفی گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های اصلی و مهم در توسعه اقتصادی مطرح و کشاورزی اولویت نخست توسعه خراسان شمالی نیز به شمار می رود.

وی افزود: بخش کشاورزی توانایی ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بیکار را دارد و به همین دلیل موضوع ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از مهم ترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

یوسفی اظهار داشت: دولت یازدهم نیز از ابتدای فعالیت خود در حوزه عمل، اقدامات اثر گذاری را در بخش کشاورزی انجام داده، بنابراین باید از این فرصت بیشتر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به پتانسیل های بالقوه استان در بخش کشاورزی، این حوزه علاوه بر تولید می تواند در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نیز نقش آفرین باشد.

یوسفی گفت: با اقدامات و فعالیت های موثر در بخش کشاورزی استان طی سال گذشته میزان اشتغال در این بخش نسبت به سال ٩٣از رشد چهار درصدی برخوردار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در سال‌های ٩٣و٩۴، دو هزار و ۴٨۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغال بخش کشاورزی استان جذب شد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به نقش سازمان جهاد در تحقق و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یکی از موفق ترین دستگاه ها در پیشبرد و اعمال این سیاستها بوده است.

گفتنی است:هم اکنون بخش کشاورزی با ٣٧.٧ درصد بیشترین نرخ اشتغال خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.